Neobux / Katılın- Kazanın

Fikirlerini Paylaş, Sen de Kazanmaya Başla!

Translate

20121212

Yine Diyet...Yine Kalori...Yine Saglık...


( Bu yazı bir derlemedir.)

Hava ekle
 

İçi hava dolu paketler karnını şişirmeden tokluk hissi verir. Doktor Barbara Rolls, Appetite’da yayımlanmış çalışmasında ziyaretçilere ya peynirli kıtır atıştırmalıklar ya da içi hava dolu yumuşak peynirli çerezler sunmuş. İçi hava dolu çerezleri deneyenler neredeyse yüzde 75 daha fazla tüketmiş ancak yüzde 20 daha az kalori almış.
 “Bir şey havayla dolu olduğunda miktar fazlaymış gibi görüneceği için insanlar daha çok yediğini zannedip daha az tüketir” Eğer içeriğinde hava olan yiyecekleri tercih edersen, midene sıkıntı yaşatmadan çok daha fazla yiyebilirsin. Hem böylece televizyonun karşısında kanepeye yayıldığında uzun uzun atıştırabilirsin. Ancak sen bunu yine de her gece yapmaktan kaçın. Yatağa aç karnına girmek her zaman daha kaliteli bir uyku sağlar.

Posalıları seç

 

Karın bölgeni ilgilendiren bir başka konu da bütün kalorilerin eşit yaratıldığıdır.
“Sıvılar, katılar gibi metabolizmayı tetiklemez ve açlığı bastırmaz. Kalorileri tüketsen de beynin onları kaydetmez. O yüzden kendini aç hissedersin ve farkına varmadan gereğinden fazla yersin” İyi haber: Uzmanlar posalı içeceklerin beynin iştahla ilgili merkezi tarafından tanındığını söylüyor. Yani posalılarla kolayca “Bir lokma daha yiyemeyeceğim” duygusuna kapılabilirsin.
Alman araştırmacılar çikolatayı üç farklı halde (sütün içinde, muhallebide ve ikisinin arası kıvamı olan bir içecek ile  hazırlayıp, katılımcılardan içebilecekleri kadar içmeleri istenmiş.Sonuçta çikolatalı süt içenler puding yiyenlerden yüzde 30 daha fazla kalori almış. İkisinin arasında olan karışımı içenler ise yine arada bir değer tutturmuş.

Baharat kat

Baharatlar zayıflama konusunda iyi seçeneklerdir. Yediğin yemeklere farklı lezzetler katmakla kalmaz aynı zamanda sürekli aynı şeyi yiyormuş hissinden uzaklaşmanı sağlamış olurlar. Araştırmaya göre çorbaya büyük miktarda acı kırmızı biber koymak, kalori tasarrufu bakımından ardından gelecek yiyeceğe de faydalıdır. Acı hissi yeme isteğini durdururken, biber de bedeni ısıttığı için ekstradan birkaç kalori yakmanı sağlayacak.  Bu bileşen yağ hücreleri daha tam oluşmaya başlamadan onları yok eder.
Sonuçta acıyı çabucak yemek mümkün değildir. Dolayısıyla yemek yemeğe ayırdığın süre de daha uzun olacağı için beynin doyduğu sinyalini sana gönderecektir.
 
Asıl suclu tabagın mı?

Bilinçli tabak kontrlu yapmak zorundayız.

Sofra dört yapraklı yonca modeli ile hazırlanmalı.Tabağınızı renkli sebze ve meyveler, tahıllar, kuru baklagiller, et ve et 

ürünleri, süt ve süt ürünlerinin dengeli olmalıdır.
Tabağınızın yarısını sebze ve meyveler, dörtte birini tahıllar, geri kalanını ise tercihen az yağlı ve yağsız et ve et ürünleri oluştursun.
 Ara öğünlerinize fındık, badem, ceviz, Antep fıstığı gibi kuruyemişler ve kuru kayısı, kuru üzüm, kuru kayısı gibi kuru meyveleri ekleyin.
 Kilo kaybetmenizi gerektiren bir durumda bilinçsiz diyet yaparak kilo kaybetme ve hemen ardından verilen kiloların misliyle geri alınmasının birbirini izlediği yo-yo diyetlerinden sakının. Kilo vermenin amacı sağlık kazanmaktır. Yoyo diyetlerinin size sağlık değil yorgunluk kazandıracağını bilin.Hiçbir Zaman ve  Su İçmek İçin Susamayı Beklemeyin

 Fazla kilo vücudu yoran ve vücuda yük getiren önemli bir faktördür. Kilo almanıza neden olabilecek yüksek kalori içeriğine sahip kızartmalardan, fast food olarak nitelendirilen hamburger, pizza gibi besinlerden uzak durun.Bir uzmandan yardım alarak veya vücut ağırlığının(kg) boy uzunluğunun metre cinsinden karesine bölünmesi(kilo/boy*boy) ile bulacağınız beden kitle indeksinizin 20,0-24,9 arasında olmasına özen gösterin.

Diyet programlarında genelde bir kibrit kutusu peynir lafı çok geçer. 30 gr yani ortalama bir kibrit kutusu peynir ne kadar kalori içerir? Bu sorunun cevabı hangi peynir olduğuna göre değişiyor.
BRİE: 96 kalori, CAMEMBERT: 89 kalori, PARMESAN : 136 kalori, SÜZME PEYNİR : 29 kalori, KAŞAR PEYNİRİ : 124 kalori, MOZARELLA : 90 kalori, RİCOTTA : 56 kalori, KEÇİ PEYNİRİ : 59 kalori, BEYAZ PEYNİR : 75 kalori içeriyor.
Zayıflamak isteyenler tarafından en çok tüketilen simit ise aslında kalori açısından pek fakir sayılmaz. Ama çok küçük miktarda tüketildiği için ve bazen bir öğün yerine geçtiğinden dolayı tercih ediliyor. Her bir simidin hamuru 60 gramdır, pişerken 20 gram fire verir ve 40 gram gelir. Bu 40 gr simitin kalorisi yaklaşık olarak 240-260 kaloridir. Bazı diyetisyenlere göre bu 300 kaloriyi bile bulabilmektedir.
100 gr kuru fasulyenin kalorisi ise 326, yine 100 gr keçi boynuzunun ise 308 kalorisi vardır.
Salatanın kalorisi ise içine koyacağınız malzemeye göre değişecektir. Domates, salatalık, marul, havuç, soğan, yağ gibi besinlerin kalori miktarları ana sayfada bazı besinlerin kalorisi bölümünden (Kalori cetvelinden) öğrenilebilir.
1 porsiyon kuzu kebapta 455 kalori var. 1 lahmacunda ise 250 kalori bulunuyor.
Günde kaç kalori almak gerekir?
Öncelikle, dengeli bir beslenme programı uygulayarak vücudunuzdaki her bir kilo için 20 kalori almalısınız. Buna, günlük aktivite durumunuza göre 400-700 kalori daha eklemelisiniz. Mesela 65 kiloda aktif bir kadın günlük olarak 1800-2000 kalori alması gerekir. Bu kişi haftada yarım ile bir kilo vermek istediğinde, günlük kalori miktarını 500 kalori azaltması lazım. Eğer daha kalıcı ve sağlıklı kilo çözümleri istiyorsanız, diyet yaparken günlük kalori miktarından 250 kalori indirin ve 250 kaloriyi yaktıracak kadar da egzersiz yapın.





Kendini kontrol etmenin ardındaki bilim.

Sevdiğin bir şeyi çiğnerken frene basamamaktaki kabiliyetsizliğin nedeni pısırık iradenden daha fazlasıdır. Kanıtlar gösteriyor ki, biz yağ yapan yiyecekler tüketmek üzere evrimleşmişiz. “Tat alma duyumuzun özel bir takım reseptörleri vardır. Bunlar kalori bakımından yüksek olan besinleri aradan seçip alır. Yeni doğmuş bebekler bile tatlı şeylere çekilir” diyor. Bizim kıllı atalarımız çoğunlukla vejetaryendı. Açlıktan ölmemek  için kalorili yiyecekler tüketmek durumundaydılar. Sonuçta tatlı ve yağlı olan şeyleri arzulamak onlardan bize miras kaldı.
Oysa
biz artık kökleri kazıyıp meyve çıkarmıyor , iri hayvanları kovalamıyoruz. Bizim için yüksek kalorili yiyecekler daha cok  külfet. Hattadoga bizim kilo verme planlarımızı yıkmak için kararlı gibi: Yağın tuzla veya şekerle karışımının ağızda bıraktığı lezzet, orgazma benzeyen bir keyif. Dondurma gibi hem tatlı hem de yağ yapan yiyecekler, cips gibi tuzlu veya yüksek yağlı yiyecekler sayabileceğim nefis tatlar. Durum fena mı göründü? Merak etme. Evrim kağıtları böyle dağıtmış olsa da eli oynamak senin becerine kalıyor.



İşte zayıflamaya çalışırken dikkat etmemiz gereken yanlışlar:

 - Beyaz ekmek yemek
- Yiyeceklerin kalorilerine bakmamak
- Çok fazla meyve suyu içmek
- Yoğurt tüketmemek
- Dergi ve kitaplardan yemek tarifleri okumak
- İşte masa başında yemek yemek
- Yeterince uyumamak
- Büyük tabakta yemek
- TV önünde yemek
- Müziksiz spor yapmak
- Kapalı alanda spor yapmak
- Yemeği yeterince çiğnemeden yutmak
- Yanlış renk tabakta yemek. Yemek ve tabak kontrast olmalı. ( Domatesli makarnaya yeşil tabak)
- Uzmana danışmadan diyet yapmak
- Her diyeti uygulamak
- 'Teşekkürler yemek istemiyorum' diyememek
- Her gün tartışmak
- Aynaya bakmamak
- Assosyal olmak
- Stresli olmak
- Açken alışveriş yapmak
- Eve çeşit çeşit yemek almak
- Boşanmak ya da evlenmek
- Yemek yerken pop dinlemek
- Sadece yoga yapmak
- Spordan hemen sonra yemek
- Yaşa göre yanlış spor yapmak
- Gereğinden fazla meyve tüketmek
- Sınırsız bitki çayı tüketmek




Siz verene kadar kilolarınızın size ne yararı oldugunu da ilave edelim :)

 1-Kalçalarınızı Büyütün
Bir araştırmaya göre büyük kalçalı kadınların kalp krizi risklerinin daha düşük olduğu ve daha ileri ki yaşlara kadar yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Kürdan bacak diye tabir edilen ince bacaklı bayanların ise kalp krizine yakalanma riski oldukça yüksek.
2-Tartı
2005 yılında 78 obez bayan üzerinde bir araştırma yapılmış. Bu araştırmaya iki grup bayan katılmış. Birinci grup kilo verme amacı ile rejim ve egzersiz yapan bayanlar, ikinci grup ise "her kilo da sağlık" prensibi ile hareket eden ve kilo verme amacında olmayan bayanlardan oluşmuş. İkinci grubun kan basıncı ve kendine güvenleri daha yüksek çıkmış. Araştırma sonucuna göre, kilo verme amacı içinde olan bayanların tehlikeki fiziksel sonuçları oluşuyor.
3-Parlak Cilt
İkizler arasında yapılan araştırmalara göre, beden kitle endeksi yüksek olan kardeşin daha genç göründüğü ortaya çıkmıştır.
4-Artan Doğurganlık
Ailenizi genişletmeyi mi düşünüyorsunuz? Zayıf bayanların çocuk düşürme riski normal kiloda ki bayanlara oranla yüzde 72 daha fazla.
5- Güçlü Kemikler
Kilolu bayanların kemikleri daha güçlüdür.
6- Uzun Yaşam
Kilo almak hayatınıza bir kaç yıl eklenmesine neden olabilir. Vücudunuzdaki yağlar vücudunuzun hastalıklar sırasında daha güçlü olmasına neden oluyor.
 















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.